Symulacje dynamiki pojazdu pozwalają analizować zachowanie pojazdu na torze w warunkach często niedostępnych lub trudnych do uzyskania w rzeczywistości, z wykolejeniem pojazdu włącznie. Możliwa jest zarówno analiza w skali makro (drgania całego pojazdu lub jego komponentów) lub w skali mikro (np. szczegółowa analiza współpracy koła z szyną). Analizie podlegają własności biegowe pojazdu, takie jak spokojność biegu czy też bezpieczeństwo przed wykolejeniem, komfort jazdy, a także wszystkie inne zjawiska występujące podczas jazdy. Analizujemy odpowiedź pojazdu na wymuszenia od toru, oddziaływanie dynamiczne pojazdu na tor, czy też siły występujące w poszczególnych węzłach konstrukcji, optymalizując parametry pojazdu celem nadania mu pożądanych własności.
Szczegółowej analizie podlegają:
- Współpraca pojazdu z torem w aspekcie optymalizacji sił wzajemnego oddziaływania
- Ocena i optymalizacja konstrukcji zarówno wózków jak i całych pojazdów w aspekcie poprawy własności biegowych, takich jak spokojność biegu czy bezpieczeństwo przed wykolejeniem
- Analiza drgań skrętnych w układach napędowych pojazdu oraz ich wpływu na współpracę koła i szyny
- Wyznaczenie skrajni kinematycznej i dynamicznej pojazdu w określonych warunkach ruchu
- Wyznaczenie sił wzdłużnych występujących w pojazdach oraz określenie ich wpływu na bezpieczeństwo jazdy
- Analiza drgań wzdłużnych i poprzecznych oraz ich wpływu na komfort jazdy
- Dopasowanie profilu koła i szyny I optymalizacja ich wzajemnej współpracy
- Dynamika strukturalna w aspekcie redukcji niepożądanych częstotliwości drgań.